polina 33 Retro Συνεντέυξεις

ΠΩΛΙΝΑ : «Να τρέχουν όλοι στις Σεϋχέλλες και να έχουν τάση φυγής, αυτό δεν το περίμενα»


Συνέντευξη στον Κώστα Οικονόμου.

\r\nΗ τραγουδίστρια που το 1987, μας ταξίδεψε στις Σεϋχέλλες και συνεχίζει μέχρι και σήμερα, μιλά αποκλειστικά στο GRANDE SECRETO για όλους και για όλα. Με ευχάριστη διάθεση και άφθονο χιούμορ η αγαπημένη μας Πωλίνα, μας αποκάλυψε τον περσινό χειμώνα   όλο το παρασκήνιο γύρω από το σουξέ «Πάμε για τρέλες στις Σεϋχέλλες», αλλά και  πως βιώνει η ίδια την οικονομική κρίση, ενώ δεν διστάζει να μας αποκαλύψει για το αν θα έκανε ένα τρίτο γάμο.\r\n\r\n \r\n\r\nΤα τραγούδια σου ήταν κυρίως χιουμοριστικού περιεχομένου, με πολύ καλή ενορχήστρωση και οι στίχοι είχαν ουσία. Πιστεύεις πως στις μέρες μας τα περισσότερα τραγούδια δεν έχουν καθόλου χιούμορ και η μουσική τους είναι ίδια σε όλα;  \r\n\r\nΤα τραγούδια ήταν και χιουμοριστικά, ήταν dance, ήταν μπαλάντες, ήταν ερωτικά αλλά είχε και πολλά σατιρικά κομμάτια, όπως το είπες, και ίσως ήμουν και η πρώτη που είπα τέτοιου είδους τραγούδια, μ’ αυτό το ύφος. Αυτά, λοιπόν, τα τραγούδια είχαν πλάκα γιατί, όπως είναι του Γιάννη  Καραλλή  το «όλοι τα παίρνουν», το «φοβερό», το «όλοι έχουμε κάποιο κουμπί» του Καρβέλλα, αυτά  γράφτηκαν ας  στην δεκαετία του ’90 και κάθε φορά που έχουμε ή εκλογές ή θέλουν κάτι να σατιρίσουν, τσούπ βγαίνουν στην επικαιρότητα, σημαίνει δηλαδή ότι είναι διαχρονικά με ποια έννοια, όχι τα τραγούδια, αλλά οι έννοιες, δηλαδή ο Έλληνας πάντα τα έπαιρνε, πάντοτε ψήφιζε και έκανε μια τρύπα στο νερό, δηλαδή αυτό είναι η σάτιρα, ας το πούμε έτσι. Τώρα δεν γράφονται τέτοια τραγούδια διοτι αφενός η δισκογραφία δεν βρίσκεται και στα καλύτερά της και αφετέρου περισσότερο πάντοτε είναι το ερωτικό στην πρώτη γραμμή.\r\n\r\n \r\n\r\nΓενικά ερμηνεύεις τραγούδια με σατιρικό και «επιθετικό» χαρακτήρα?\r\n\r\nΝαι. Πιο πολύ τα πιο επιθετικά, τα πιο ρόκ και τα πιο περίεργα, ας το πούμε έτσι, ίσως  με κάποιο ιδιαίτερο στίχο, έχω και κάποια σατυρικά  κομμάτια, δηλαδή στα 13 LP(Cd),  είναι κάποια τρία, τέσσερα κομμάτια μ’ αυτό το ύφος. Απλώς εγώ είχα περισσότερη διάθεση για χιούμορ, περισσότερο σατίριζα και η ίδια τις δουλειές μου τις προσωπικές που έκανα στις πίστες κάποια πράγματα και ίσως γι’ αυτό, αλλά όχι ότι έχω πει σατιρικά τραγούδια μόνο.\r\n\r\nΤο «Πάμε για τρέλες» σημείωσε πολύ μεγάλη επιτυχία. Μέχρι και σήμερα όλοι το τραγουδούν, όλοι το συζητούν σε κάθε παρέα. Εσύ την περίμενες αυτήν την επιτυχία; \r\n\r\nΝα σου πω την αλήθεια εκείνη την εποχή όχι. Αφενός βέβαια, είχαμε με τον  αείμνηστο Ντίνο  Διαμαντόπουλο αποφασίσει να κάνουμε μία φωτογράφηση και λόγω του ότι  είχε γραφτεί από το καλοκαίρι του ’87, το τραγούδι από τον Κώστα τον Χαριτοδιπλωμένο, είπαμε να το συνδυάσουμε με την φωτογράφηση. Όχι. Το να φτιαχτεί ειδική αερογραμμή και να πηγαίνουν απευθείας στις Σειχέλες, γιατί εγώ είχα πάει μέσω Κένυας, να γίνεται ο χαμός στο νησί, να τρέχουν όλοι στις Σειχέλες και να έχουν τάση φυγής, αυτό το πράγμα δεν το περίμενα. Ίσως, ήταν το timing ας πούμε, ήταν η στιγμή που πραγματικά εκείνη την εποχή είχαν μπουχτίσει και ήθελαν όλοι  να την κοπανήσουν με μια βαλίτσα. Τι να σου πω πραγματικά δεν το περίμενα τόσο πολύ.\r\n\r\nΠιστεύεις  ότι  το χρέος σου , σαν καλλιτέχνης, είναι μεγαλύτερο; Γιατί πλέον ο κόσμος έχει ανάγκη  τη διασκέδαση.  \r\n\r\nΚοίταξε δεν θα έλεγα την λέξη χρέος. Ένας καλλιτέχνης, ναι, έχει μία υποχρέωση να απευθύνεται στον κόσμο και η πρώτη του φροντίδα είναι να τον κάνει να διασκεδάσει, να ξεχάσει ας πούμε τα προβλήματά του, να νοιώσει ότι έφυγε για δύο ώρες, από το σπίτι, που πραγματικά δεν πήγαν χαμένες. Αλλά αυτή η ερώτηση που μου κάνεις είναι σοβαρή, γιατί όντως αυτό τον καιρό χρειάζεται και να περνάς και κάποια μηνύματα και πιστεύω ότι με τη φετινή παράσταση που κάνουμε με τη Σοφία Βογιατζάκη, στο «Αγγέλων Βήμα»,  ακούγεται λίγο βαρύγδουπο, όχι μηνύματα ακριβώς, περνάς το μήνυμα ότι εντάξει ας έρθουμε πιο κοντά, ας σταματήσουμε να ασχολούμαστε με παραφιλολογίες και με περιττά πράγματα και ας ανακαλύψουμε τον εαυτό μας αυτό είναι και το νόημα της παράστασης. Ας έρθουμε πιο κοντά, αυτό είναι όλο, ας  αντιμετωπίσουμε τα πράγματα ,με αλήθεια, με ουσία, ας δούμε δηλαδή περισσότερο την ουσία και λιγότερο την επιφάνεια.\r\n\r\nΤα τελευταία χρόνια η χώρα μας περνάει δύσκολα ειδικά στον τομέα της οικονομίας. Τι εικόνα έχεις σχηματίσει για όλη αυτήν την κατάσταση που επικρατεί;\r\n\r\nΔεν είναι θέμα τι εικόνα έχω σχηματίσει. Αυτή τη στιγμή έχω ένα γιο ο οποίος σπουδάζει και ξέρω ότι μπροστά του διαγράφεται ένα πολύ άσχημο μέλλον, με την έννοια ότι ποτέ βέβαια δεν τοποθετώ τα πράγματα με χαρακτηρισμούς, γιατί πάλι πιστεύω στην προσωπική ικανότητα του καθενός να φεύγει από τα προβλήματα και να ανοίγει δρόμους μόνος του, αλλά όταν μιλάμε βέβαια για μια χώρα δεν είναι και τόσο εύκολο. Δεν θα ήθελα να μπω στη διαδικασία να κατηγορήσω πολιτικούς ή καταστάσεις. Πιστεύω ότι είμαστε άξιοι γι’ αυτό που περνάμε γιατί βοηθήσαμε και οι ίδιοι με τα ίδια μας τα χέρια. Είναι θέμα χαρακτήρα, απληστίας, ασυδοσίας, είμαστε γεννημένοι γιατί πιστεύουμε ότι το πρόβλημα αφορά μόνο τους άλλους και δεν αφορά εμάς, παρά μόνο όταν χτυπήσει τη δική μας την πόρτα, τότε σηκωνόμαστε από την καρέκλα που είμαστε βολεμένοι και επειδή είμαστε παρτάκιδες και βολεψάκιδες, υπάρχει αδικία αυτή τη στιγμή σαφώς, αλλά χτίστηκε πολλές δεκαετίες πριν για να φτάσουμε σε σ’αυτό το αποτέλεσμα. Μην τα ρίχνουμε δηλαδή  μόνο σε αυτούς που μας κυβέρνησαν  γιατί στο φινάλε, φινάλε αυτοί που μας κυβερνήσανε ή που μας κυβερνάνε είναι εκλεγμένοι από εμάς του ίδιους.\r\n\r\nΈχεις μεγάλη αδυναμία όπως είναι φυσικό στο γιό σου. Αν σου  έλεγε ότι θέλει να φύγει στο εξωτερικό, όπως κάνουν πολλοί νέοι σήμερα, πως θα αντιδρούσες ;    \r\n\r\nΜε χαρά και με τρέλα. Αυτό επιδιώκω κιόλας. Πρώτον, γιατί θα το έχει επιλέξει ο ίδιος, δεύτερον αυτό που είναι τώρα στο πανεπιστήμιο δεν μαθαίνει απολύτως τίποτα, δεν θα του χρησιμεύσει σε τίποτα, θα έχει ένα άγνωστο χαρτί  και θα χάσει τα χρόνια του. Βεβαίως και θα τον βοηθούσα να φύγει έξω και αυτός είναι ο σκοπός μου. Γιατί να σου λέω ψέματα. Εξάλλου εδώ θα κάνουμε μια παρένθεση και θα θυμηθούμε, γιατί αυτό είναι το σημαντικό επειδή είσαι και νεαρό παιδί να ξέρεις, ότι επιστήμονες που τους έχουμε διώξει και έχουν πάει στο εξωτερικό, καλλιτέχνες σημαντικούς τους έχουμε διώξει και τους έχουμε πάει στο εξωτερικό, γιατρούς, δικηγόρους, όλους τους ανθρώπους που άξιζαν να τους έχουμε στη χώρα μας η ίδια η χώρα τους έδιωξε σε εισαγωγικά. Δεν είναι τυχαίο δηλαδή που βρίσκονται έξω.\r\n\r\n \r\n\r\nΕσύ πως βιώνεις γενικά την κρίση; Έχεις  δεχτεί  μείωση στο  μισθό  σου ; \r\n\r\nΔεν είναι ακριβώς μισθός. Βεβαίως και έχουμε αλλάξει ζωή, έχουμε νοιώσει αυτό που λες κρίση στην καθημερινότητά μας, στο σπίτι μας, στο να μην μπορούμε να ρευστοποιήσουμε πράγματα, στο να πληρώνουμε χαράτσια τα οποία δεν έχουμε καταλάβει γιατί πρέπει να τα πληρώνουμε. Όλοι οι άνθρωποι το βιώνουν αυτό. Θα σου πουν ψέματα ότι δεν το έχουν βιώσει ή θα το βιώνουν πολύ ελαφριά. Αυτή τη στιγμή αντιλαμβάνομαι και νοιώθω τους κραδασμούς που υπάρχουν γύρω μου, απ’ την γειτονιά μου απ’ τους φίλους μου απ’ τους συναδέλφους μου ότι ακριβώς βρισκόμαστε στην ίδια πλατεία και κόβουμε βόλτες κοιτώντας τα άστρα και περιμένοντας να βρούμε λύση\r\n\r\n Τι μήνυμα θέλεις  να περάσεις  στον κόσμο γι’αυτές τις δύσκολες εποχές που βιώνουμε; \r\n\r\nΟ κύκλος ξεκινάει και καταλήγει από εκεί που άρχισε. Το θέμα είναι στη διαδρομή μέχρι να καταλήξουμε και να βρούμε το φως στο τούνελ που ψάχνουμε, να μην πάει χαμένη η διαδρομή αυτή. Τι εννοώ. Είναι μαθήματα ζωής όλα αυτά, για κάποιους που είναι λίγο μεγαλύτεροι, όπως εγώ, δεν είναι πολύ ευχάριστα, για κάποιους που είναι νεότεροι όμως και έχουν μπροστά τους μέλλον, καλό είναι αυτήν την  εμπειρία να μην την ξεχάσουν και να φτιάξουν με ένα τέτοιο τρόπο τη ζωή τους που να μην ξαναβιώσουν κάτι τέτοιο.\r\n\r\n \r\n\r\nΕίσαι μια γυναίκα νέα όμορφη και σίγουρα θα έχεις πολλές κατακτήσεις. Ένας τρίτος γάμος είναι μέσα στα σχέδιά σου?\r\n\r\nΚοίταξε, ούτε πολύ μικρή είχα κάνει σχέδια για γάμο. Ο γάμος θεωρώ ότι είναι μία κατάσταση η οποία έρχεται χωρίς να την προγραμματίσεις. Απ’ την άλλη δεν έχω λόγω να κάνω σχέδια για γάμους. Κάποια στιγμή αποδεχόμαστε ότι πράγματα τα οποία τα κάναμε  στο παρελθόν δεν μπορούμε πλέον να τα κάνουμε τώρα. Λέει κάποια στιγμή μέσα στο κείμενο η πρωταγωνίστρια, θα σας το πω αυτό, γιατί έχει πλάκα: «Μπορώ να γίνω εγώ τώρα μαζορέτα; Όχι. Αλλά ούτε μπορώ και να παντρευτώ σε εκκλησία με φουσκωτό λευκό φουστανάκι και έξι παρανυφάκια». Κατάλαβες; Τα πράγματα κάνουν τον κύκλο τους. Το μόνο που δεν με ενδιαφέρει αυτή τη στιγμή είναι να κάνω έναν όμορφο γάμο. Να έχω μια όμορφη σχέση με έναν άνθρωπο που να μπορούμε να ταυτιστούμε και να περνάμε καλά. Γιατί αυτό δεν είναι τελικά η ερωτική σχέση; Αν έχω έναν καλό σύντροφο μια χαρά. Δεν είναι στα σχέδιά μου ένας γάμος.\r\n\r\nΕίσαι κτητική σε μια σχέση σας ή δεν ζηλεύεις;\r\n\r\nΚαι αυτό, ξέρεις, με την πάροδο του χρόνου αλλάζει. Πιο μικρή ήμουν πιο κτητική, ζήλευα πιο εύκολα. Μεγαλώνοντας, όχι δεν είμαι κτητική, έχω αλλάξει, δεν είμαι όπως ήμουν 20 – 25 χρονών. Ξέρεις γιατί; Γιατί ένιωσα αργότερα ότι κάποιοι άλλοι είχαν τις ίδιες απαιτήσεις από εμένα, δηλαδή, με διεκδικούσαν με έναν τέτοιο τρόπο καταπιεστικό και μάλιστα ήθελαν να αλλάξουν το χαρακτήρα μου, το στυλ μου, τα πάντα και αυτό θεώρησα λοιπόν, ότι είναι άσχημο, άρα έπρεπε να μην το κάνω και εγώ αργότερα σε κάποιους άλλους. Και γι’ αυτό δεν είμαι πλέον κτητική και ζηλιάρα με την έννοια του καταπιέζω κάποιον.\r\n\r\nΒλέπουμε συχνά πυκνά και για οικονομικούς λόγους αλλά και για φιλανθρωπικούς, κάποιοι κάνουν γυμνή φωτογράφηση. Εσύ θα το έκανες αυτό;\r\n\r\nΓια φιλανθρωπικούς λόγους γυμνή φωτογράφηση δεν μου έχει ξανατύχει. Για οικονομικούς  ναι, πιστεύω ότι κάποιος κάποια στιγμή παίρνει ένα πάρα πολύ καλό πακέτο και όταν το έχει ανάγκη μια χαρά. Κοίταξε, η φωτογράφηση που είχα κάνει τότε στο playboy τότε με τις Σεϋχέλλες, που έγινε μαζί με τον δίσκο, ήταν αισθησιακή με την έννοια ότι δεν είχα πάρει λεφτά αλλά είχα υπογράψει ένα χαρτί ότι θα επιλέξω εγώ τις φωτογραφίες. Οπότε όπως καταλαβαίνεις μόνο γυμνό δεν ήταν. Αλλά ήταν όμορφη φωτογράφηση. Ούτε θεωρώ κακό ότι θέλει να κάνει κάποιος μια φωτογράφηση έχοντας τα προσόντα για να πάρει λεφτά.\r\n\r\nΘέλω να μου πεις ποιο είναι το moto σου; Τι είναι αυτό που σου φτιάχνει την ημέρα;  \r\n\r\nΔεν έχω moto για να φτιάξω την ημέρα. Την ημέρα μου την φτιάχνω ξυπνώντας και λέγοντας ότι εντάξει πάμε μια καινούργια μέρα είναι, μην μας πάει χαμένη και μην ξεκινήσουμε με μούτρα.\r\n\r\nΘέλω να μου πεις πέντε επίθετα με τα οποία θα χαρακτήριζες τον εαυτό σαυ.\r\n\r\nΕίμαι τεμπέλα, σε εισαγωγικά όμως, γιατί είναι στιγμές που όταν θα πέσω με τη μούρη στη δουλειά μετά τα ξεχνάω όλα, αλλά γενικώς είμαι λίγο τεμπέλα, είμαι οξύθυμη, είμαι πιστή αφωσιομένη δηλαδή, έχω χιούμορ και είμαι αισιόδοξη.